У лютому 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, яка надала окремим закордонним дипломатичним установам України додаткові повноваження у сфері реєстрації актів цивільного стану (РАЦС). Такі установи отримали право на видавання:
- повторних свідоцтв (дублікатів), виданих органами РАЦС на території України (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу);
- витягів з Державного реєстру актів цивільного стану (ДРАЦС) про проведену реєстрацію акту (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу).
Повторне свідоцтво — документ, що має таку саму юридичну силу, як і свідоцтво, видане вперше. Свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, оригінали яких були викрадені, загублені, пошкоджені чи знищені, органи ДРАЦС видають повторно
На що ще це вплинуло?
Значно спрощено такі консульські послуги:
- внесення змін та доповнень до актових записів цивільного стану, складених органами РАЦС на території України;
- поновлення та анулювання актових записів цивільного стану, складених органами РАЦС на території України.
При подачі заяв на отримання повторних свідоцтв (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу) або витягів з Державного реєстру актів цивільного стану (ДРАЦС) про проведену реєстрацію акту (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу), заявнику слід мати при собі:
- дійсний паспорт громадянина України для осіб, які не оформили виїзд на постійне проживання за кордоном;
- дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
- актуальну прописку в Україні;
- витяг з реєстру територіальної громади щодо місця реєстрації (якщо паспорт громадянина України видано у вигляді ID- картки);
- копію раніше виданого свідоцтва про народження (у разі наявності);
- довідку про прописку / реєстрацію в ФРН (Aufenthaltsbescheinigung / Meldebescheinigung) з перекладом на українську мову від повноважного перекладача;
- копію довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податків в Україні;
- документи, які підтверджують родинні зв’язки з особою, щодо якої буде отримуватися дублікат свідоцтва чи витяг з Державного реєстру актів цивільного стану (ДРАЦС).
УВАГА!
Для отримання Витягу з Реєстру необхідно здійснити 2 платежі:
Консульський збір за розгляд заяви про видачу витягу з Реєстру у розмірі 9 євро;
Плата за видачу Витягу з Реєстру у сумі 73 гривні, (необхідно сплатити заздалегідь на рахунок Казначейства України та мати при собі квитанцію про сплату).
Реквізити Держказначейства для оплати витягів з ДРАЦС
• одержувач: ГУК у м.Києві/м.Київ/22012700;
• код за ЄДРПОУ: 37993783;
• рахунок (IBAN): UA088999980333209300000026001;
• надавач платіжних послуг одержувача: Казначейство України (ел.адм.подат.);
• код класифікації доходів бюджету: 22012700; • символ звітності: 300
Умови та випадки надання витягу з ДРАЦС
Фізична особа по досягненні 16-річного віку має право на отримання витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян (далі — Реєстр) стосовно:
- відомостей про себе (щодо народження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміну прізвища, ім’я та по батькові до зміни імені та після зміни імені);
- відомостей про своїх родичів (відповідно до встановленого переліку та з дотриманням умов нижче).
Витяг з Реєстру про державну реєстрацію народження дитини може видаватися
- її батькам та усиновлювачам (незалежно від віку дитини), а також
- опікунам,
- піклувальникам,
- адміністрації закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина*.
*У цьому разі зазначений витяг представникові відповідного закладу видається за умови пред'явлення ним довіреності, паспорта або паспортного документа.
Батькові, матері, усиновлювачеві дитини, які позбавлені батьківських прав, витяг про державну реєстрацію народження дитини не видається.
Витяг з Реєстру про державну реєстрацію смерті видається (родичам — за умови пред'явлення паспорта або паспортного документа і документів, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки; іншим особам — за умови надання наведених у переліку нижче документів):
- другому з подружжя,
- батькам,
- дітям,
- братам,
- сестрам,
- онукам,
- дідові,
- бабі
- та іншим родичам померлої особи ;
- спадкоємцям померлої особи, якщо родинні стосунки та/або право на спадкування підтверджуються документально, за умови пред'явлення паспорта або паспортного документа;
- особі, що згідно з договором особистого страхування життя, укладеним у фінансовій установі, утвореній відповідно до Закону України "Про страхування", є вигодонабувачем, за умови пред'явлення договору, паспорта або паспортного документа;
- особі, що згідно зі спадковим договором є вигодонабувачем, за умови пред'явлення договору, паспорта або паспортного документа;
- особі, що є власником або користувачем земельної ділянки, суміжної із земельною ділянкою сільськогосподарського призначення спадкодавця, за умови пред’явлення відомостей про кадастрові номери земельної ділянки спадкодавця та суміжної земельної ділянки, паспорта або паспортного документа.
Зверніть увагу, що для отримання витягу з ДРАЦС необхідно здійснити 2 платежі:
- Консульський збір за розгляд заяви про видачу витягу з ДРАЦС у розмірі 10 дол. США (як за будь-яку іншу консульську послугу);
- Плата за видачу витягу з ДРАЦС у розмірі 73 гривні, (необхідно сплатити заздалегідь на рахунок Казначейства України та мати при собі квитанцію про сплату).
Реквізити Держказначейства для оплати витягів з ДРАЦС